קניות בבוסטון – מרכולים ושאר ספקי מזון.

.
מרכולים זולים.
.
הכי זול, הכי אמריקה: Costco.
.
בסרט אידיוקרטיה (2006, במאי: מייק ג'אדג', עם לוק וילסון, מומלץ ביותר לישראלים שמתגוררים בארה"ב), מתוארת אמריקה של המאה ה-25, כמקום שבו הטיפשות ניצחה והיא השולטת בעולם. בעולם האידיוקרטי העתידני הזה, ב-Costco אפשר לקנות הכל. גם תואר במשפטים.

טוב. המאה ה-21 היא זמן פחות מתקדם (בהגדרה) מהמאה ה-25. בימינו אי-אפשר לקנות ב-Costco הכל, אלא רק כמעט הכל. אבל בכמויות גדולות. ובזול.

מרכולי הענק של Costco ממוקמים במרכזי קניות בהיקפי הערים, והדרך היחידה להגיע אליהם היא באמצעות רכב פרטי. אפשר למצוא את הסניף הקרוב באתר
.
http://www.costco.com/
.
מדובר למעשה במועדון צרכנים. אוסקר וויילד לא רצה להיות חבר במועדון שמקבל חברים כמוהו. אבל במקרה הזה, מומלץ ביותר להירשם כחברים במועדון של Costco. חברות עולה 50$ לשנה. ב-100$ אפשר לקנות חברות משודרגת הקרויה
"executive membership". החברים המשודרגים מקבלים, בנוסף לזכות הקנייה, גם 2% הנחה על כל הקניות.

המאפיין הבולט של הרשת הזאת הוא שהיא אינה הולכת בקטנות. רוצים תפוחי אדמה? בבקשה. קנו שק. פחיות קולה נמכרות במארזי ענק של 24 יחידות. הכל גדול, סיטונאי. התגובה הטבעית הראשונה היא "אני לא צריך שק תפוחי-אדמה, או שק בצל". אבל במחיר שק תפוחי-אדמה ב-Costco תקנו בקושי שני ק"ג במרכול יוקרתי במרכז העיר. כדאי לקנות שם גם אם בסופו של דבר תזרקו חלק מהסחורה. השיטה החכמה יותר היא למצוא משפחה נוספת שתחלוק אתכם את הקניות הסיטונאיות. כך היעילות והנצילות יגיעו למקסימום, בעוד המחירים שואפים למינימום.
.
.

Market Basket, סמרוויל.
.
הכי זול בלי לצאת מהעיר. שווה את הנסיעה גם מרחוק, מבחינת המחירים. רשת שמשרתת בעיקר אוכלוסיות חלשות יחסית, אבל התנועה הערה מאוד מבטיחה תחלופה גבוהה של סחורה טרייה, ושפע של ירקות זולים וטובים. המשבר הכלכלי מריץ אמריקאים רבים ל-Market Basket, עד כדי כך שבסופי שבוע, או לקראת סוף השבוע, ממש קשה מאוד למצוא שם חנייה.
.
כתובת:
.
400 Somerville Avenue
Somerville, MA 02144
(617) 666-2420
.
.
מרכולי איכות ומזון ייחודי.
.
Whole foods .
.
בשר אורגני, מוצרי טבע, אפשר להשיג קינואה, נקי, מצוחצח, מבריק. שם המשחק כאן: העיקר הבריאות. לא מחזיקים מוצרים שאינם בריאים. אין מוצרים עם צבעי מאכל. יש גבינות טובות, מאפייה טובה, בשר טרי ואיכותי, ועוד. כדאי לנסות את מוצרי הבית שלהם במותג 365 – הם מוצלחים מאוד (למשל- פיצה), ומעט יותר זולים ממותגי יוקרה.

יתרון: פריסת סניפים רחבה וגדולה, בחלק מהסניפים יש קפיטריה / בית-קפה צמוד בתוך הסניף כחלק מחוויית הקנייה
חיסרון: מחיר גבוה יחסית, כיאה למקום "יוקרתי".
.
http://www.wholefoodsmarket.com
.
מזון כשר, מוצרים ישראליים. הבוצ'רי.
.

הנה האנשים שהביאו לבוסטון את הבמבה, הביסלי, שקדי מרק אוסם, מילקי, גבינת "סקי", בולגרית של "גד", טבעול, ועוד כיוצא באלה נכסי צאן ברזל של העם היושב בציון. רק מה? יקר מאוד ולא תמיד הכי נקי ו/או הכי טרי.
.
http://www.butcherie.com
.
החנות ממוקמת, כמובן, בברוקליין, בה מתגוררים יהודים רבים מאוד וגם ישראלים רבים.
.
428 Harvard Street Brookline, MA
.
.
New Deal Fish Market
.
לאוהבי דגים: חנות הדגים הכי טובה בבוסטון מציעה דגים שרק אתמול עוד שחו בים, בבמחירים הוגנים וסבירים.
.
622 Cambridge St
Cambridge, MA 02141
(617) 876-8227

www.newdealfishmarket.com

המבחר משתנה לפי מה שהדייגים תפסו אתמול. סימן טוב: קונות שם כל היפניות העשירות שמכינות סושי טרי בבית. מדובר בחנות הדגים הטובה בעיר.

החנות קיימת מתחילת המאה ה-20 ומנוהלת כיום על-ידי נציגי הדור השלישי של משפחה שהיגרה מאיטליה. מי שמוכן להקשיב לסיפורים שלהם, ישמע על השורשים של משפחת דייגים שחיה על החוף באיטליה.

לנוחיות הלקוחות הם מציעים גם תבלינים שונים, ומי שמבקש, יקבל גם עצות להכנת דגים, ו/או המלצה (שאפשר לסמוך עליה) איזה דג מתאים היום במיוחד להכנת סושי או סשימי.
.
.
שאר ירקות – Russos.
.
אחד מהגורמים שמקשים על ישראלים בארה"ב, הוא חסרונם של ירקות "כמו בארץ". אז הנה חנות שמציעה מבחר ירקות ישראלי, על אדמת העולם החדש. אומנם, היא מעט רחוקה, אבל שווה את הטרחה.
.
http://www.russos.com
.
לצד שפע הירקות והפירות הטריים – והזולים יחסית, יש שם גם מאפייה, ומעדנייה, ומשתלה. חוויה לחושים. באמצע החורף אפשר למצוא שם אבטיח אדום על הסכין ולהיות בטוחים שהוא טרי מאוד .
.
.
ירקות אורגניים עד הבית – bostonorganics.
.
http://www.bostonorganics.com
.
שיטת קנייה שמנסה באחרונה להכות שורש גם בארץ, במידת הצלחה לא ברורה, עדיין. מדובר בשיטה שבה המוכר קובע מה יקנה הקונה (מתוך רשימה ארוכה של אפשרויות). הקונה יכול, אומנם, לסמן ברשימה, מראש, מה הוא אינו מוכן לקבל, אבל מרגע זה הוא פשוט מחכה להפתעה. יום אחד נוחת על מפתן דלתו ארגז פלסטיק סגור, ואז, כל המשפחה מתכנסת, בהתרגשות, לפתוח את תיבת ההפתעות ולמצוא בה, למשל, שני חצילים, אשכול בננות קטן, שני אבוקדו ושלוש בטטות.

לאחר שהגדרתם את גודל הקופסה המבוקשת, המחיר ידוע וקבוע, אך הסחורה שתקבלו בעד המחיר הזה היא בגדר תעלומה. החיסרון: ההפתעה. קצת קשה לתכנן בישולים בצורה כזאת. הייתרון: קופסת ההפתעות מגיעה, גם בחורף המושלג, עד לפתח הבית.
.
.
שווים לכל נפש:
.
רשתות מרכולים בינוניים, לא יקרים מאוד ולא זולים מאוד. מקומות טובים באמצע:
.
stop and shop
.
http://www.stopandshop.com
.
.
shaw's and starmarket
.
http://www.shaws.com
.
בהרבה מהסניפים של הרשתות האלה אפשר למצוא שורה של מוצרים כשרים, ופריטים מיוחדים לחגים יהודים, המוצגים, בדרך-כלל, ב- isle נפרד. (בברוקליין, באופן טבעי, ה-Isle הזה רחב וארוך במיוחד).
.
.
שיר הטלפון – שירות נט-סל (או "שופרסל-ישיר) מקומי:
.
http://www.peapod.com
.
יקר. גם במונחים של עלות המוצרים וגם במחיר המשלוח. הייתרון, מצד שני, ברור:
הנוחות של המשלוח בחורף הבוסטוני מצדיקה לפעמים את הפרמייה.
.
.
הנחות וקופונים:
.
אתר מעולה של קופונים והנחות לקניות און-ליין:
.
http://www.ebates.com
.
.
אוכל מוכן שמגיע עד הבית – צעד קדימה (או צעד אחורה, תלוי איף מסתכלים על זה):
.
שירות בישול שמגיע במשלוח שבועי הביתה.
.
http://www.cookingfth.com
.
הבישול ללא בשר חזיר ודל שומן, אבל האוכל יקר יותר וטעים הרבה פחות מהמשלוח של מסעדת S&S, למשל (ראו בפרק על מסעדות שיגיע בעוד ימים אחדים).
.
.
אוכל עכשיו – שירות משלוחים ממסעדות בבוסטון.
.
רק תבקשו, והם יביאו לכם את המנה החביבה עליכם מהמסעדה שבצד השני של העיר.
.
http://www.mixmenu.com
.
או בטלפון: 617.871.1144.

תגובה 1

    • דגנית on 10 ביוני 2010 at 11:32

    בברוקליין תמיד קנינו בפיפוד (Pea Pod ואני לא זוכרת שהיו לנו אי-פעם תלונות. שמעתי מידידה שלי שמגה שלנו עומדים לפתוח סופרמרקט באינטרנט משלהם באיזור מסצ'וסטס, שמעתם משהו על זה?

האפשרות להגיב נסגרה.