דרך הליכתה אולי תעיד שהיא באה מאהבה, אבל האם היא תעיד גם על
זהותה? אנשים שונים מהלכים בקצב שונה ומניעים את רגליהם בתיאום
אופייני הכולל את קצב וזווית הרמת הרגל, כיוון הנעתה ונטיית הגוף
ביחס לרגלים.
.
.
ככה זה התחיל.
.
כל אלה מאפשרים לעתים לזהות אדם רק על סמך דרך הליכתו. הגבלת
יכולת הזיהוי הזאת נובעת למעשה רק ממגבלותיו של המזהה עצמו. כלומר,
אילו יכולנו לראות תמיד בבהירות, להסתפק במבטים חטופים וקצרים,
להתגבר על תנאי תאורה שונים ולעבד במוחנו את המידע ביעילות
ובמהירות מרביות, כי אז היינו מזהים מיד כל אדם מוכר, מכל מרחק
ובכל תנאי, רק על סמך דרך הליכתו.
.
.
כעבור כמה שנים, קצת יותר תיחכום.
.
מכיוון שאיננו יכולים לעשות את כל אלה, החליטו פרופ' אדוארד
אדלסון מהמחלקה לחקר המוח, וסוראבה ניוגי מהמחלקה למדעי
המחשב במכון לטכנולוגיה של מסצ'וסטס, MIT, לפתח מערכת
ממוחשבת שתזהה אנשים על-פי הכרת וניתוח דרך הליכתם.
.
.
קצב-קצב-קצב-קצב הליכתה, עם גידי גוב ורמי קליינשטיין.
.
מצלמת וידיאו מזינה את המערכת בנתונים על דרך ההליכה של אנשים
שונים המוצגים לפניה. המערכת מעבדת את הנתונים ושומרת עליהם במעין
"ארכיון". לאחר מכן, כאשר המערכת מתבוננת – באמצעות מצלמה – באדם
הולך, ואפילו במספר אנשים צועדים, היא קולטת ומנתחת את נתוני
הליכתם, ומשווה אותם לאלה שמצויים בארכיונה. כאשר היא מגלה זהות
בניתוח אורח ההליכה, היא מודיעה על זיהוי האדם.
.
.
בשלות. ג'ז. עיבוד, הפקה מוסיקלית וקלידים — עדי רנרט. קונטרבס – אלי מגן.
כלי הקשה – זהר פרסקו. כלי נשיפה – גורי אגמון. גיטרה – עמוס הדני.
תופים – יקי לוי.
.
אדלסון וניוגי אומרים שעד כה לא מצאו שני אנשים שדרך הליכתם
זהה, כך שייתכן שדרך ההליכה היא אופיינית לכל אדם. אם יתברר שהנחה
זו נכונה, ייתכן שמערכת מורכבת יותר מסוג זה עשויה לשמש כלי יעיל
לזיהוי בני-אדם.
.