פרנקי וג'והני (מחווה לדוריאן גריי, לאוסקר ויילד, וגם לרוח האמריקאית)

פרנקי וג'והני היו נאהבים.
לא היה זוג נאה מהם בכל העיר.
ג'והני היה משוגע על פרנקי,
והיא אותו אהבה, כמו בשיר.
הוא היה אביר חלומותיה אבל. . .

יום אחד קיבלה פרנקי הצעה שאף אישה משוחררת אינה יכולה לסרב
לה. מישרה של מפקחת ייצור במפעלי הבדיל של מוהאב-6. פרנקי השקיעה
שבע שנים מחייה ללימוד באוניברסיטה. היא הוסמכה כמנהלת מערכות
אדם-מכונה עד היקף של שלושת אלפים עובדים, אבל כאן, בכדור-הארץ, לא
היה לה שום סיכוי למצוא תעסוקה הולמת. המפעלים כאן פעלו בהיקף גדול
בהרבה. כמה עשרות אלפי עובדים בכל תשלובת. התפקידים שהוצעו לה גבלו
בהשפלה. סגנית מנהל מחלקה, דברים כאלה.

ועכשיו, ההצעה הבלתי חוזרת הזו, לנסוע למוהאב-6. יהיה חבל,
כמובן, לעזוב מאחור את ג'והני. אבל מעסיקיה החדשים לא יסכימו לממן
את נסיעתו. המחיר גבוה מדי והמקום בחלליות המטען נמדד אף הוא בזהב.

נסיעה למרחק 146 שנות אור אינה דומה לטיול של ערבית
בפארק העירוני. אבל היא תחזור, ואז יהיה להם כסף והם יוכלו לבנות את
ביתם ולחיות בסיגנון שלא חלמו עליו מעולם. ג'והני הבין את פרנקי ולא
עמד בדרכה. אישה משוחררת, הרי, חייבת להגשים את עצמה. הם הלכו יחד
לסטודיו של צלם הרקמות. ג'והני הושיט את ידו, נתן דגימת עור והתייצב
בפני העדשה הביו-סטריאוסקופית. שתים שלוש דקות והעניין הסתיים.

פרנקי המריאה למחרת כשתמונת הרקמות של ג'והני ארוזה היטב בין
חפציה. מקץ שבעה שבועות (זמן ספינה), הגיעו למחוז חפצם. פרנקי
השתכנה בדירת השרד הצמודה לבניין המינהלה, ועוד באותו יום יצאה לסקור
את ממלכתה החדשה. העבודה כבשה אותה. היא שהתה במפעל משעות הבוקר
המוקדמות עד שעות הלילה המאוחרות. מדי לילה, לפני עלותה על משכבה,
הייתה מפריחה נשיקה כלפי תמונת הרקמות של ג'והני. והתמונה הייתה
מהנהנת לעומתה, מכווצת את שפתיה בתנועת נשיקה ואומרת: "לילה טוב
יקירתי".

כך חלפו ימים, שבועות, חודשים, שנים. פרנקי הלכה ושקעה
בעבודתה. תוכניותיה ומבצעיה הלכו ונעשו גדולים וסבוכים יותר ויותר.
מפעלי הבדיל הלכו והתפתחו. עתה עבדו בהם כששת אלפים פועלים. המאזנים
דיווחו על רווחים נאים, ופרנקי המשיכה לנצח על התזמורת הגדולה הזו,
ללא לאות. מעולם לא נטלה חופשה, מעולם לא יצאה לבלות. רק מדי לילה
הייתה ממשיכה להפריח נשיקות אל תמונת הרקמות של ג'והני.

לילה אחד, לאחר טקס הנשיקות הקבוע, פתחה תמונתו של ג'והני את
פיה ואמרה אל פרנקי:
– "זה זמן רב שלא התראינו פנים אל פנים".
– "כן", נאנחה פרנקי, "אבל אתה יודע, המפעל נמצא עכשיו בתנופת
התפתחות. אני לא יכולה לעזוב הכל ולנסוע הביתה".
– "אני יודע", אמרה התמונה והשפילה את מבטה, "אבל אני כל כך בודד
כאן. זה כבר כמה שנים, את יודעת. ואני חשבתי, אה… שלא יהיה לך איכפת כל
כך אם בינתיים, עד שתחזרי, אני אה… אהיה מעט עם לילי. את זוכרת את
לילי? זו שלמדה יחד איתך? היא יודעת שזה לא רציני בינינו. אמרתי לה
שזה רק עד שאת תחזרי, רק כדי לפרוק מעט לחצים. אבל זה לא איכפת לה.
אני מקווה שזה לא איכפת גם לך".

פרנקי התאבנה במקומה. גל של משהו פראי ומכאיב עשה את דרכו ממצחה אל
קודקודה ואיים ליטול ממנה את שיווי המשקל. אבל היא השתלטה על המצב. היא
הייתה אמונה על קבלת החלטות מהירות בתנאי לחץ. בשביל זה שילמו לה. "תחשבי",
היא אמרה לעצמה בחשאי, "תירגעי. תחשבי". ואז היא שלחה את ידה אל חריטה,
הוציאה משם נפצר זעיר, איזנה אותו כראוי וירתה ירייה אחת בודדת ומדויקת
בין שתי עיניה של תמונתו של ג'והני.
– "אתה טועה יקירי", אמרה חרש, "אתה האיש שלי, ובתפקיד הזה לא לוקחים חופשות".

הרחק משם, במורד 146 שנות אור, פסע ג'והני ברחובה
של עיר הומה. לפתע, ללא כל סיבה נראית לעין, כרע והתמוטט על המדרכה.
צוות העזרה הראשונה שהוזעק למקום קבע את מותו.

ג'והני הורד אל הקבר
את פרנקי אסרה המשטרה.
הוא היה משוגע עליה
היא אותו אהבה.

.
.
.

פרנקי וג'והני – שיר עם אמריקאי
.
הביצוע של ג'והני קאש
.

.
Frankie and Johnny were sweethearts
Lordy, how they could love
Swore to be true to each other
Yeah, true to the skies above
He was her man, wouldn't do her no wrong

And Frankie and Johnny went walkin'
And Johnny had on a new suit
Yeah, Frankie spent one-hundred dollar notes
Just to make her man look cute
He was her man, he wouldn't do her no wrong

Frankie went over to the barroom
Stopped for a bottle of beer
Said to the old bartender man
"Has my lover Johnny man been here?"
"He was my man, Lord, but he'd been doin' me wrong, so wrong."

Yeah, Frankie looked over the transom door
And there to her great surprise
There sat her lover man Johnny
Makin' love to Nellie Bly
He was her man, but he was doin' her wrong

Well, Frankie lifted up her kimono dress
And she drew (ladaladalala) out a little .44
She shot once, twice, three times (three times) she shot him
And through that hardwood (door) floor
Yeah, she shot her man (yeah he was her man)
Well, but he been doin' her wrong yeah

He said," roll me over so careful ah
Roll me over so slow,
Oh roll me off to my left hand side,
Because your bullet hurt me so,
I was your man, but I been doin' you wrong."