קורין אלאל, אלונה דניאל, ורד פיקר ועלמה זוהר על במה אחת. היה מותק

.
.
היית מלקק אותה, מחבק אותה,
משחק איתה, מטפל לה בחזה
היא הבינה שאין לה ברירה
מלבד חוכמת הפרחים הקטנים
.
אל תקרא לי מותק
זה מביא לי פריחה
.

מותק", מילים: צרויה להב וגדעון כפן, לחן: קורין אלאל

.

ככה זה התחיל. מאחור רעמה/דפקה/הקלידה על הקלידים להקת גן עדן שלקחה את מכונת הזמן, ביצעה פליק-לק מושלם לפנים והבהירה לכל מי שלא הבין את זה עד היום, מאיפה הסאונד יוצא. על התופים: מישל עמר. על הקלידים וההפקה: דורון פיקר (כן, ההוא מ"החברים של נטשה"). בקידמת הבמה, הגיטריסט ערן ויץ, שלא היה חבר בהרכב המקורי, אבל לא בייש את ארז נץ. יש גיטריסטים שמנענעים את הגיטרה בתנועות שנחשבות בעיניהם רבות משמעות, ומעווים את פניהם. ויש כאלה שעומדים בשלווה, לא מסגירים שום תחושה, כאילו שהם עומדים בתחנה ומחכים לאוטובוס. אבל האצבע הקטנה מסיטה בדיוק בזמן הנכון את מצערת הפאזזז, והמפרט בין אצבעותיהם מאיים לעבור את מחסום מהירות האור. טוב, הגזמנו. מהירות הקול. וייץ, בכל אופן, שייך לסוג השני.
.
25 שנה אחרי השקת האלבום "מותק", יצאה קורין אלאל למטס אווירובטיקה חד-פעמי ובמצערות פתוחות, במסגרת פסטיבל אישה בחולון. יחד אתה, ברביעייה המובילה: אלונה דניאל, ורד פיקר, ועלמה זוהר. טילי השיוט פגעו במטרותיהם בדייקנות מעוררת השתאות. "חיה בתוך קופסה", "תמונה בכחול", "תן לי קצת ממך", וכמובן, "זן נדיר" (מילים: מאיר גולדברג).
.

אנחנו נמלטים ממסיבה משוגעת
נדחקים לסירות משוטים
כל יבשה היא ספינה שטובעת
כשחופרים מקלטים

אנחנו זן נדיר
ציפור משונה

.
.

הביצוע המקורי של "זן נדיר" .
.
.
על גגות תל-אביב
.
אומנם עכשיו זה סוף החורף, וגיאוגרפית מדובר, בוודאות, במדינת חולון, אבל אלונה דניאל עדיין מתעקשת שעל גגות תל-אביב משהו קורה הלילה, כלומר, בימים ההם בזמן הזה. הביצוע המחוייך שלה לא הפריע למי שרצה ליהנות מצמרמורות נעימות של זכרונות מלחמה (טילים נופלים בתל-אביב וגלי צה"ל מודיעים שמדובר ב"סופת רעמים וברקים בלבד")..
.
על גגות תל-אביב (סאונד בלבד).
.
.
או שזה מתוק, או שזה מר
.
ורד פיקר (נצרת-עילית / נתניה) הבליחה "פעם ועוד פעם" עם תובנות על הדינמיקה של המטוטלת. מילים: דורון פיקר וורד פיקר
לחן: ורד פיקר
.

.

פעם אני אומרת את חייבת לקום
פעם אני אומרת לא קרה כלום
פעם אני אומרת שימות העולם
פעם אני אומרת איזה שעמום
פעם אני אומרת כמה טמטום
פעם אני אומרת שהכל סתם

פעם אני אומרת מה שאני חושבת
פעם ועוד פעם אני רק שותקת
פעם אתפוצץ ויהיה מאוחר
פעם אני צודקת, צודקת בשקט
פעם אני טועה, ואז אני מיד צועקת

או שזה מתוק, או שזה מר
פתאום זה קרוב, פתאום זה נגמר
הייתי רוצה להיות לא פה, לא שם
לרגע קצר – לחיות סתם..

פעם מתחילה ולא גומרת
פעם אני אישה פעם גברת
פעם אני קרובה, אבל אין לי למי
פעם אני ב'הַיי', פעם אני ב'די'
פעם אני נותנת יותר מדי
פעם אהיה רק לעצמי

פעם אני גוועת ולא נוגעת
בדרך למקרר אני שוב נכנעת
פעם אהיה רזה באמת
פעם אני כובשת מפילה ברשת
פעם בטוחה, פעם חוששת
הייתי ממשיכה, אבל נמאס לי לחטט.

או שזה מתוק, או שזה מר…
.
.
המכשפות
.
האווירה מתחממת. אנשים יוצאים מבין השורות ורוקדים במעברים. אלאל ודניאל נזכרות בענבל פרלמוטר (רחובות) ובלהקת "המכשפות" שלה, ועוברות במחי טרמולו אחד ל"כשזה עמוק".
.
כשזה עמוק. מילים: קורין אלאל וענבל פרלמוטר. לחן: קורין אלאל.

.
כשזה עמוק עוצר כל העולם ואת קוטפת כוכבים
כשזה עמוק עמוק
את מרגישה שלתמונה נוספו המון צבעים
מה מסתתר בתוך שניה מתוקה
כשזה עמוק את יודעת
מה שנשאר בסוף זאת רק השתיקה
כשהוא רחוק את לבד
.

מתי בפעם האחרונה?
.
עלמה זוהר מצטנעת בשיר של אבא שלה, יענקלה רוטבליט אדום. מתי בפעם האחרונה (לחן: יזהר אשדות):
.
כי אחרי ככלות הקול והתמונה
מישהו יכול לשאול בלי כוונה
מתי בפעם האחרונה
עשית משהו בשביל מישהו
.

..
שוקולד
.
הדרן רודף הדרן. אבל כשאלאל חוזרת ל"מותק", ברור לכולם שזהו. השיר הזה נגמר, והולכים לדפוק כמה בירות בפלורנטין. רוק זה דבר חזק. נשים הן יצורים נהדרים. אבל כשהם באים ביחד זה כבר כוח עליון. שום ביטוח לא תופס במקרים כאלה.
.
גב היד עולה וצובר תנופה, המפרט שורט כמו מותק. היד השנייה עולה למעלה בסלואו-מושן. האגרוף נסגר. עמר חותם טרמולו תופים במכה אחת, כאילו שמישהו ניתק את הזרם בסניף המרכזי.
.

אל תקרא לי מותק
זה מביא לי פריחה
.
זהו. ניצחנו.
.
.
אתר הבית של קורין אלאל

.
.